Nadzór inwestorski do zadania "Adaptacja budynku gospodarczego na potrzeby Ośrodka Okresowej Rehabilitacji Bocianów i budowa wiaty edukacyjnej"
Przedmiotem zamówienia jest:
Krutyń, 25.04.2019 r.
MP-FK.334.4.2019
Zapytanie ofertowe
Na podstawie §22 Regulaminu udzielania zamówień publicznych przez Mazurski Park Krajobrazowy na potrzeby realizacji projektu pn. Podniesienie standardu bazy technicznej i wyposażenia parków krajobrazowych województwa warmińsko-mazurskiego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020 zapraszam do złożenia oferty cenowej za realizację zamówienia na usługę:
Nadzór inwestorski do zadania „Adaptacja budynku gospodarczego na potrzeby Ośrodka Okresowej Rehabilitacji Bocianów i budowa wiaty edukacyjnej”.
I. Opis przedmiotu zamówienia
- Przedmiotem zamówienia jest nadzór inwestorski do zadania „Adaptacja budynku gospodarczego na potrzeby Ośrodka Okresowej Rehabilitacji Bocianów i budowa wiaty edukacyjnej”.
- Przedmiot zamówienia realizowany jest w ramach projektu pn. Podniesienie standardu bazy technicznej i wyposażenia parków krajobrazowych województwa warmińsko-mazurskiego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020.
- Celem zamówienia jest wykonanie kompleksowej usługi nadzoru inwestorskiego do zadania pod nazwą: Adaptacja budynku gospodarczego na potrzeby Ośrodka Okresowej Rehabilitacji Bocianów i budowa wiaty edukacyjnej.
Zakres robót budowlanych przewidzianych do realizacji określono w dokumentacji przetargowej zamówienia na roboty budowlane „Adaptacja budynku gospodarczego na potrzeby Ośrodka Okresowej Rehabilitacji Bocianów i budowa wiaty edukacyjnej” dostępnej na stronie:
Planowany termin rozpoczęcia robót budowlanych: 18. maja 2019 roku. Termin realizacji robót budowlanych: 360 dni.
- Obowiązki wykonawcy przed rozpoczęciem robót:
- dokonanie weryfikacji dokumentacji projektowej w zakresie spójności i zgodności: dokumentacji projektowej, przedmiarów robót, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót.
- Obowiązki wykonawcy w trakcie budowy:
- reprezentowanie Inwestora/Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem, przepisami i obowiązującymi Polskimi Normami oraz zasadami wiedzy technicznej,
- koordynacja robót,
- prowadzenie regularnych inspekcji na terenie budowy w celu sprawdzenia jakości wykonywanych robót oraz wbudowanych materiałów, zgodnie z wymaganiami specyfikacji technicznych, dokumentacji projektowej oraz obowiązującymi przepisami prawa, z tym że:
- wizyta Koordynatora Nadzoru Inwestorskiego na placu budowy przynajmniej 2 razy w miesiącu (od poniedziałku do piątku), w okresie prowadzenia robót budowlanych,
- wizyta Inspektorów nadzoru na placu budowy, w okresie prowadzenia robót budowlanych z danej branży, z częstotliwością ustaloną przez Koordynatora Nadzoru Inwestorskiego,
- kontrola prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywania w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla właściwego procesu budowlanego,
- sprawdzanie jakości wykonywanych robót wbudowanych, wyrobów budowlanych,
- a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych
- i niedopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie,
- sprawdzanie i odbiór robót budowlanych, ulegających zakryciu lub zanikających,
- przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania,
- potwierdzanie robót faktycznie wykonanych oraz potwierdzenie faktu usunięcia wad,
- podejmowanie decyzji o wstrzymaniu części lub całości robót w sytuacjach określonych w prawie budowlanym,
- wnioskowania o usunięcie z terenu budowy każdej osoby zatrudnionej przez wykonawcę robót budowlanych, która zachowuje się niewłaściwie lub jest niekompetentna lub niedbała w swojej pracy,
- ścisła współpraca z Projektantem w zakresie sprawowanego przez niego nadzoru autorskiego i uzyskiwania od Projektanta zgody na zmiany w zakresie projektu budowlanego,
- zlecenie wykonawcy robót budowlanych wykonania dodatkowych badan materiałów lub robót budzących wątpliwości co do ich jakości,
- uczestniczenie w czynnościach odbioru końcowego inwestycji,
- zapobieganie roszczeniom wykonawcy robót budowlanych,
- rozpatrywanie roszczeń wykonawcy robót budowlanych i przedstawiania stanowiska
- w odniesieniu do nich,
- rozliczenie umowy o roboty budowlane w przypadku jej wypowiedzenia,
- w przypadku, gdy wszczęty zostanie spór sądowy między Zamawiającym, a wykonawcą robót budowlanych dotyczący realizacji inwestycji, wykonawca udzieli wsparcia Zamawiającemu poprzez przedstawienie wyczerpujących informacji i wyjaśnień dotyczących sporu oraz jednoznacznego stanowiska wykonawcy co do przedmiotu sporu,
- jeżeli w okresie realizacji inwestycji zajdzie konieczność wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, nieprzewidzianych umową pomiędzy zamawiającym a wykonawcą robót budowlanych, to inspektor nadzoru niezwłocznie zawiadamia Zmawiającego celem podjęcia decyzji co do ich wykonania. Bez zgody zamawiającego inspektor nadzoru nie jest upoważniony do wydawania wykonawcy robót budowlanych polecenia wykonania robót dodatkowych i zamiennych.
Kod CPV
71520000-9
Nazwa kodu CPV
Usługi nadzoru budowlanego
II. Kryteria wyboru Wykonawcy
Kryteria oceny i opis sposobu przyznawania punktacji:
Cena: 100%
Zamawiający wybierze ofertę z najniższą ceną. Jeżeli Zamawiający nie będzie mógł dokonać wyboru
oferty z najkorzystniejszą ceną ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie,
Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez
Zamawiającego ofert dodatkowych.
Punkty uzyskane przez Wykonawcę obliczone zostaną według wzoru:
najniższa cena brutto spośród badanych ofert
ilość uzyskanych punktów = ------------------------------------------------------------------ x 100
cena brutto badanej oferty
III. Warunki realizacji zamówienia
1) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Wykonawca zobowiązany jest do dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. wykonania nadzoru inwestorskiego, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym osobami posiadającymi uprawnienia budowlane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r. poz. 1278, z późn. zm.).
W szczególności Wykonawca zobowiązany jest do dysponowania osobami posiadającymi uprawnienia budowalne w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, w specjalności architektonicznej, specjalności w instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych.
Spośród wymienionych Wykonawca wyznaczy Koordynatora Nadzoru Inwestorskiego.
W zakresie wyżej wymienionych uprawnień Zamawiający uzna równoważne kwalifikacje zawodowe (dyplomy) wydawane przez inne niż Rzeczpospolita Polska państwa członkowskie Unii Europejskiej, konfederacji szwajcarskiej oraz państwa członkowskie europejskiego porozumienia o wolnym handlu (EFTA).
Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia wyżej wymienionych funkcji, pod warunkiem spełniania przez osobę łączącą te funkcje wszystkich warunków wymaganych dla poszczególnych funkcji.
2) Miejsce i termin realizacji:
Termin realizacji przedmiotu zamówienia: od dnia podpisania umowy do dnia zakończenia zadania „Adaptacja budynku gospodarczego na potrzeby Ośrodka Okresowej Rehabilitacji Bocianów i budowa wiaty edukacyjnej”, ale nie dłużej niż do 30. września 2020 roku. Planowany termin rozpoczęcia robót budowlanych: 18. maja 2019 r.
Miejsce realizacji: Krutyń 66, 11-710 Piecki
Szczegółowy opis warunków realizacji zamówienia zawiera Załącznik nr 1 Wzór umowy
IV. Miejsce i sposób składania ofert
Oferty na wykonanie zamówienia należy składać na druku stanowiącym Załącznik 2 do Zapytania ofertowego, w wersji papierowej, w oryginale, do dnia 6. maja 2019 r. do godz. 10:00 w siedzibie Zamawiającego: Mazurski Park Krajobrazowy Krutyń 66, 11-710 Piecki (sekretariat).
Oferty prosimy składać w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Oferta – nr postępowania MP-FK.334.4.2019. Nie otwierać przed upływem terminu składania ofert”
V. Lista dokumentów/oświadczeń wymaganych od Wykonawcy
1. Oferta zawierająca: dane Wykonawcy, cenę brutto, akceptację warunków umowy - wg wzoru
2. Informacja o kwalifikacjach/uprawnieniach osób, które z ramienia Wykonawcy będą realizować zamówienie.
3. Pełnomocnictwo osoby upoważnionej do reprezentowania Wykonawcy (jeśli dotyczy)
4. W przypadku wystąpienia podwykonawcy należy dołączyć do oferty oświadczenie podwykonawcy o gotowości współpracy z wykonawcą przy realizacji przedmiotu zamówienia.
VI Załączniki do zapytania
Załącznik nr 1 Wzór umowy
Załącznik nr 2 Formularz ofertowy
VII. Warunki zmiany umowy
1. Wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
2. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w zakresie zmiany terminu realizacji umowy w przypadku wystąpienia następujących okoliczności:
1) wstrzymania robót budowlanych, a tym samym realizacji usługi;
2) w przypadku przesunięcia terminu zawarcia umowy z wykonawcą robot budowlanych wynikającej z przedłużającej się procedury wyboru wykonawcy robót budowlanych;
3) odmowy wydania przez organy administracyjne lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń,
uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez wykonawcę;
4) zamiany terminu realizacji umowy w przypadku działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe, strajki),
mającej bezpośredni wpływ na terminowość robót;
5) zmian spowodowanych nieprzewidzianych w specyfikacji warunkami geologicznymi.
archeologicznymi, terenowymi w szczególności niewypały i niewybuchy, wykopaliska archeologiczne
3. Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie
której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że zmiana będzie dotyczyć następujących zdarzeń:
1) zmiany osób odpowiedzialnych za kontakty i nadzór nad realizacją przedmiotu umowy;
2) wystąpienia oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści umowy;
3) zmiana podwykonawców robót w przypadku wystąpienia o zmianę na wniosek Zamawiającego, a w
przypadku, kiedy z wnioskiem występuje wykonawca to wówczas po uzyskaniu zgodny Zamawiającego;
4) w przypadku urzędowej zmiany stawki VAT.
Osoby do uprawnione do kontaktu w sprawie ogłoszenia:
Krzysztof Wittbrodt, Martyna Kwiatkowska
Nr telefonu osoby upoważnionej do kontaktu w sprawie ogłoszenia
89 742 14 05